یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مدیرکل دفتر خدمات زیربنایی:

قیمت اینترنت توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان بررسی می شود


سه شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۶:۰۰


مدیرکل دفتر خدمات زیربنایی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از بررسی نرخ پهنای باند اینترنت کشور توسط این سازمان خبرداد و گفت: ورود سازمان حمایت مصرف کنندگان به این بخش امکان پذیر است اما اگر رگولاتوری قیمت پهنای باند اینترنت را تعیین کرده باشد سازمان حمایت نمی تواند به این بخش ورود کند.

وایمکس نیوز - سید جواد احمدی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به قیمت تمام شده پهنای باند اینترنت و نارضایتی شرکت های اینترنتی از این تعرفه در مورد ورود سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به این موضوع گفت: سازمان حمایت موضوع گرانی نرخ پهنای باند اینترنت را بررسی خواهد کرد.
وی با بیان اینکه کارشناسان این سازمان می توانند در مساله نرخ پهنای باند اینترنت و چگونگی محاسبه آن ورود کنند، اضافه کرد: اعلام نظر سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در این خصوص منوط به بررسی همه جوانب آن خواهد بود.
احمدی در پاسخ به این سوال که چرا سازمان حمایت تاکنون به موضوع گرانی نرخ پهنای باند اینترنت ورود نکرده است، گفت: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان معمولا ابتدا به ساکن وارد این مباحث نخواهد شد مگر آنکه موردی منتقل و منعکس شود و یا آنکه موضوع شاکی خصوصی داشته باشد و یا آنکه از طرف سازمان یا دستگاهی اعلام موضوع شود.
مدیرکل دفتر خدمات زیربنایی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر اینکه چنانچه به مسایلی برسیم که نیاز به اصلاح داشته باشد آن را دنبال خواهیم کرد، گفت: تاکنون سازمان حمایت در نرخ اینترنت ورودی نکرده است اما می تواند طی مذاکراتی با شرکت های ارایه دهنده این خدمات و نیز شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان تامین کننده پهنای باند اینترنت کشور موضوع را بررسی کرده و اگر موضوع در چارچوب وظایف این سازمان بود اقدامات لازم در زمینه آن انجام دهد.
احمدی گفت: چنانچه نرخ تمام شده پهنای باند اینترنت را سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعریف کرده باشد و فرآیند قانونی تعیین قیمت آن طی شده و به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رسیده باشد سازمان حمایت نمی توان در آن ورود کند.

وی گفت: البته ممکن است بررسی کارشناسی در این زمینه انجام گیرد و ما نظرمان را اعلام کنیم اما از آنجا که این قیمت در چارچوب قانون تعیین شده و در حال اجرا است ورود سازمان حمایت به آن موضوعیت ندارد.
به گزارش وایمکس نیوز، کارشناسان معتقدند که بالا بودن نرخ اینترنت در ایران سبب شده که این پروتکل ارتباطی پس از گذشت چند دهه از ورود به کشور نتواند جای خود را در سبد خانوار باز کند. با این حال شرکت های ارایه دهنده اینترنت گرانی نرخ پهنای باند را دلیل این مساله می دانند که از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت به آنها تحمیل می شود و شرکت ارتباطات زیرساخت نیز مدعی است که پهنای باند را با نرخ بالایی تهیه می کند و با افزودن دیگر پارامترهای هزینه در داخل کشور، اینترنت را  توزیع می کند. گفته می شود هر لینک STM1 که حدود 12 میلیون تومان توسط شرکت زیرساخت خریداری می شود نهایتا در مرحله توزیع با قیمت 48 میلیون تومان در اختیار شرکت ها قرار می گیرد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو